lifelikejustme

Alla inlägg under maj 2013

Av Maja :) - 15 maj 2013 06:41

Ja som ni nog för står har det hänt något.

Vaknade av att mamma kom in och sa att min fisk inte mår så bra. Självklart så kastar jag mig upp och springer dit.
Ser hur min fisk tar sitt sista simtag och sen börjar flyta...
Fattar inte än att hon är borta liksom.
Min fina fisk?
Hon levde ju inte alls länge fattar inte vad jag gjorde för fel.
Vem ska jag nu gosa med när jag kommer hem från skolan?

Vet det är bara en fisk men det är liksom mitt första djur, som är borta?
Har ett av hennes fjäll på byxan, fick det när jag tog upp henne ur akvariumet.


Hörs någon annan dag men inte idag?

Av Maja :) - 13 maj 2013 15:11

Hemma från skolan.
Har precis matat fiskarna och nu sitter jag vid iPaden.
Hade prov i skolan. Det gick bra hoppas jag. Sen gjorde vi inte så mycket mer särskilt.
Bara 18 dagar kvar innan jag och en kompis drar till Ullared! Slipper en dag i skolan då men det skulle ändå inte vara något speciellt den dagen utan dom skulle dra och kolla på teater.

Ska träna sen, tror vi skulle kasta spjut. För er som inte vet tränar jag friidrott :)

Saknar London?

Av Maja :) - 12 maj 2013 18:57

Idag va jag i stallet och red. Träna mest på skänkelvikningar och lite såna övningar. Det gick väldigt bra.

Fick åka hem lite tidigare än vanligt för vi skulle på kalas. Så vi fika och prata lite.
När jag kom hem så hälsade jag först på fiskarna, tycker min fisk är väldigt social för att va fisk. Har träffat massor av fiskar som är livrädda för människor asså dom gömmer sig när man kommer men min fisk den kommer fram till en när man kommer.
Testade även att stoppa ner fingret och en liten puss fick jag, hihi.

Men när jag hade hälsat klart på fiskarna så sprang jag ett varv i spåret.
Fast jag fick väldigt svårt att andas när det va ca 10 meter kvar så jag gick sista biten. Tycket att det är viktigare att kunna andas än att fortsätta.

Men nu sitter jag vid spanskan, hörs kanske senare! :)

Av Maja :) - 11 maj 2013 15:31

Sitter på en liten matta med fiskar som sällskap så jag är väll inte riktigt helt ensam. Spelar candy crush, man blir nästan beroende av de fast det är ju ett kul spel.
Måste göra svenska sen vi ska ha läst klart en bok tills på torsdag och jag har runt 30 sidor kvar.

I morgon ska jag till stallet, måste skynda mig lite där för jag ska på kalas sen en i min släkt fyller år. Har även spanska prov på måndag så måste plugga på de lite grann.


Fiskarna ville inte vara med på kort undan simmade iväg när jag kom med mobilen?

Något speciellt ni vill läsa om så får ni kommentera! :)

Av Maja :) - 10 maj 2013 17:10

Det jag skulle hämta idag var en liten fisk. Eller två en till mig och en till min syster.
Min är svart och den andra är orange.

Vi köpte fiskar för att vi har allergi i familjen och ville ha djur så vi köpte fiskar.

Men nu så ska jag skratta vidare åt att dom äter och sen spottar ut maten igen :)

Av Maja :) - 9 maj 2013 12:31

Är så enormt sugen på att springa, fast har inget att springa med och jag vill inte springa själv. Kan knappt sitta still längre?Springer nog i kväll eller jag måste springa i kväll.
Sen så lilla klantiga jag brände mig på stekpannan så nu svider det as mycket. Sen så irriterar jag mig på att nästan alla mina byxor är förstora, varför köper jag inte en storlek mindre?

I dag så ska jag va med Lisa, alltid lika kul!
Vädret ute är sämst?

Men i morgon ska jag hämta något vad det blir får ni se i morgon? ;)

Av Maja :) - 8 maj 2013 16:16

Halloj!

Det va länge sen jag skrev ett inlägg här men jag har varken haft lust eller tid. Men det har vart massor i skolan fast mest blir det nästa vecka så det kommer inte komma något inlägg om jag inte skriver ett tidsinställt.

Så nu ska det bli gött med 4 dagar ledigt!
Ska mest sova, fast jag ska även kanske beställa en iPad. Har bara andvänt en som vi har i familjen men jag vill ha en egen så jag ska köpa en.

Hare gött så hörs vi någon gång :)

Av Maja :) - 3 maj 2013 18:37

Presentation


Mejl: Majaecs99@hotmail.com

Instagram: Maaiijaa

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill ni läsa/ha på bloggen?
 Min vardag
 Frågestund
 Som den är
 Veckans blogg

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards