lifelikejustme

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Maja :) - 17 december 2012 20:45


Vart svårt den här veckan så det vart två.

Högst upp : Ed Sheeran-Drunk

Längst ner: Ed sheeran-Give me love

Av Maja :) - 17 december 2012 20:13

Började 8:50, skönt!

Första lektionen hade vi mentorstid, Inga läxor denna vecka   .

Sen så hade vi spanska pratade lite om morgon dagen, choklad muffins   

På svenskan sen så fick vi vårt betyg för HT, inget jag säger här men godkänt iaf.

Sen på matten gjorde vi inget förutom att mäta på en karta.

Grillkorv t lunch.

På hemkunskapen gjorde vi risgröt och städa skåp.

Hade träning sen efter skolan , Spela först basket :/

Sen styrke träning.

I  början på passet knakade det i min handled så jag knappt kunde röra den sen så i slutet så knakade det i min muskel i armen så nu kan jag knappt sträcka armen uppåt   

 

Av Maja :) - 17 december 2012 19:55

I går var jag i stallet hela dagen och busa ;)

Började med att åka till stallet kl 11.

Mockade ut boxen och hämtade ponnyn.

Hon går inte att fånga i hagen så jag måste ha med en havre hink med knappt botten full och skramla lite så kommer hon.

Sen så borstade vi rent hästarna.

När jag borstat klart och ska stå o gosa lite så är det någon ute och skjuter i skogen hästen flyger flera meter upp i luften och hästen i boxen bredvid satte typ något i halsen så han hosta lite o sen när han ska andas så låter det som en liten gris, gissa om hon höll på att skita ner sig varje någon han andades.

Men sen börja han andas normalt igen men hästen står bara och trippar i boxen menads jag tränsade.

Sen öppnade jag boxen och hon typ springer ut   .

Fast alltså inte alls snabbt utan bara fort ut ur boxen .

Började med att longera henne, hon vart lugn väldigt snabbt när hon fick springa lite.

Hoppade upp på henne och krävde inget av henne utan bara gjorde lite volter,skänkel vikningar och bakdels vändningar.

Sen ska jag ställa in henne i boxen efter passet, bara står still på stället och så gick hon fram 3 meter men backa lika snabbt igen haha...

Efter typ 5 minuter gick hon fram till boxen och vägrar gå in men gick in i boxen när hennes kompis kom och gick in ;).

Lämnade hästarna och lite hö åt dom.

Jag och min kompis hoppade i snön och busade lite efter vi gjort allt vi skulle.

Åkte hem sen vid 4 och satte mig o åt maränger.

 Orkade inte blogga i går så gör det nu i stället .

   

Saknar sommarn!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mejl: Majaecs99@hotmail.com

Instagram: Maaiijaa

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill ni läsa/ha på bloggen?
 Min vardag
 Frågestund
 Som den är
 Veckans blogg

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards